Pirelli představuje P Zero Trofeo RS: nejnovější verzi semi-slickové (polohladké) pneumatiky, která je určena pro automobilky usilující o zvýraznění výkonu svých nejsportovnějších modelů, které můžou i na běžnou silnici.
Nová pneumatika vznikla jako technická evoluce pneumatiky P Zero Trofeo R. Trofeo R byla původně navržena jako pneumatika pro trh s náhradními díly, která má zlepšit výkony sporťáků na závodním okruhu, zatímco P Zero Trofeo RS je primárně určena jako originální výbava a dává výrobcům možnost dodávat vozy, které jsou už z fabriky připraveny na sportovní jízdu.
Tato nová generace polohladkých pneumatik Pirelli nabízí ještě vyšší výkon na suchu a také mimořádnou konzistenci. I při nejintenzivnějším používání si pneumatika stále zachovává výkon, což jezdci umožňuje vyšší rychlost a bezpečnost během opakovaných jízd na trati.
Pro vývoj takové pneu sáhlo Pirelli přímo po zkušenostech získaných v nejvyšších kategoriích motorsportu. Použité materiály, zejména ve směsi dezénu běhounu, plně využívají toto know-how a přizpůsobují se jak silničnímu, tak amatérskému použití na okruhu. Vzhledem k tomu, že tato pneumatika je originální výbavou pro hyperauta a superauta homologovaná pro silniční provoz, soustředili se inženýři Pirelli také na bezpečnost na mokrém asfaltu.
Výzkumné a vývojové oddělení společnosti Pirelli dokázalo u pneumatiky P Zero Trofeo RS aplikovat řadu inovativních technologií, které byly vyvinuty také díky angažmá Pirelli ve vrcholovém motorsportu. Tyto technologie lze upravit podle toho na jaký vůz budou určeny, přizpůsobí se tedy pro každý konkrétní model.
Pneu už si objednala firma Pagani Automobili, která si jako první vyžádala specifickou verzi nové pneumatiky pro supersport Pagani Utopia.
Pro Pagani Utopia byly vybrány právě pneumatiky P Zero Trofeo RS, protože jsou schopny zvýšit výkon při extrémní sportovní jízdě ve srovnání s již tak ultravýkonnými pneumatikami P Zero Corsa, aniž by došlo ke zhoršení vyvážení vozu nebo pocitu, který zažívá řidič. Tento úkol se podařilo splnit zejména díky vybraným směsím. Pro zadní pneumatiky byly vybrány směsi s primárním zaměřením na výkon, takže prioritizují rychlost, ale zároveň zvládají bezpečnost na trati a pocítíte i lehkost a předvídatelnost na silnici.
Další novinkou, kterou měli inženýři společnosti Pirelli k dispozici, byl virtuální vývoj geometrie, který jim umožnil posoudit obrovské množství různých profilů a stop pomocí virtuálního modelování, aby mohli s maximální přesností definovat reakce pneumatik na vstupy řidiče.
Nové pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo RS jsou již k dispozici pro vozy, které je používají jako originální výbavu a v budoucnu se plánuje i forma těchto pneumatik pro aftermarket. Pneumatika P Zero Trofeo R bude ale nadále k dispozici.