Pirelli uvádí na trh novou pneumatiku Scorpion MS: vysoce výkonnou celoroční pneumatiku vytvořenou jako originální vybavení pro nejnovější generaci vozů SUV.
Tento nový produkt, který je nástupcem celoročních pneumatik Scorpion Verde a Scorpion Zero All Season, se řídí filozofií společnosti Eco-Safety Design, která kombinuje nejvyšší bezpečnostní standardy se sníženým dopadem na životní prostředí. Výsledkem je lepší přilnavost této nové pneumatiky na suchu i mokru a nižší valivý odpor ve srovnání s předchozími modely.
Aby splnila požadavky zemí, pro které je určena, má pneumatika Pirelli Scorpion MS dlouhou životnost – což je vyhledávaná vlastnost zejména amerických řidičů – a také komfort: ten je požadován zejména asijským trhem. Jelikož je pneumatika určena pro vozy SUV, byla navržena i pro lehký terénní provoz a jízdu na sněhu.
Pneumatika Pirelli Scorpion MS vznikla pro vybavení nejnovějších prémiových a prestižních SUV, přičemž pro každý model jsou určeny individuální pneumatiky, které využívají i některé klíčové speciality Pirelli na přání výrobců automobilů. Především se jedná o technologii Elect pro elektrická a plug-in hybridní vozidla. Celkem 75 % všech projektů spoluvytváření originální výbavy Scorpion MS obsahuje technologii Elect. Příkladem je Maserati Grecale Folgore, první plně elektrické SUV italského výrobce, pro které Pirelli vyvinula dvě nové výbavy Scorpion MS: 255 50 R19 po celém obvodu, stejně jako 255 45 R20 vpředu a 295 40 R20 vzadu, obě s označením Elect.
Tato nová pneumatika ukazuje, jak dobře je řada Scorpion přizpůsobena elektromobilitě, neboť více než 30 % celé řady Scorpion je opatřeno označením Elect. Mezi další technologie, které lze nalézt na různých verzích pneumatik Scorpion MS, patří systém proti proražení Seal Inside, systém Run Flat – který umožňuje řidiči pokračovat v jízdě i při nulovém tlaku v pneumatikách – a systém PNCS (Pirelli Noise Cancelling System), který snižuje hluk v kabině během jízdy.
V budoucnu by na přání výrobců automobilů mohl být integrován také systém Pirelli RunForward, který měl právě premiéru na nové pneumatice P Zero E: tato nová technologie umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu, což je stále důležitější funkce u elektromobilů, které často nejsou vybaveny náhradním kolem kvůli přítomnosti baterií.
Nová pneumatika Pirelli Scorpion MS byla navržena tak, aby fungovala po celý rok a nebylo nutné měnit pneumatiky podle ročního období. Aby bylo tohoto cíle dosaženo, pracovalo výzkumné a vývojové oddělení společnosti Pirelli na návrhu směsi i dezénu běhounu. Nové složení polymeru a konkrétních pryskyřic podporuje přilnavost i brzdění na mokru a suchu, zatímco lamely jsou navrženy tak, aby optimalizovaly výkon na sněhu: splňují tak požadavky partnerů výrobců Pirelli.
Další prioritou pneumatiky Scorpion MS je akustický komfort, který se v porovnání s pneumatikou Scorpion Verde All Season snížil o 25 %: tohoto výsledku bylo dosaženo díky přizpůsobenému pořadí drážek, zvláštnímu rozmístění a sklonu hlavních drážek a také jednovrstvé kostře. Tato kostra je lehká a pevná, pohlcuje všechny nároky vozovky, zpříjemňuje jízdu a zároveň zlepšuje přesnost řízení. Valivý odpor zůstává nízký díky optimalizaci směsí a dezénu běhounu. Deformace styčné plochy je rovnoměrná i při působení příčných a podélných sil: tato vlastnost přispívá k pravidelnému opotřebení pneumatiky po celou dobu její životnosti.
Nová pneumatika Scorpion MS se připojuje k řadě pneumatik Pirelli určených pro jedinečné vlastnosti vozů SUV. Všechny produkty z rodiny Pirelli Scorpion byly navrženy tak, aby se vyrovnaly s hmotností a jízdní dynamikou, které tato vozidla odlišují od tradičních osobních automobilů, a existuje specifická varianta pro všechny typy povětrnostních podmínek. Nejnovějšími přírůstky jsou Scorpion (letní), Scorpion Winter 2 a Scorpion All Season SF2.
Po homologovaných verzích pro originální výbavu přijdou od roku 2024 na trh v Asijsko-pacifickém regionu poprodejní verze nových pneumatik Scorpion MS, zatímco ostatní pneumatiky řady Scorpion budou určeny především pro evropský trh.