Britský výrobce Davanti uvádí svou vůbec první pneumatiku na závodní okruhy – Protoura Race. Pneumatika Protoura Race byla navržena tak, aby poskytovala bezkonkurenční výkon na trati i na silnici.
Pneumatika Protoura Race byla během vývoje testována v nejnáročnějších, kontrolovaných testovacích scénářích, aby bylo zajištěno, že pneumatika bude schopna poskytnout potřebnou rychlost a hbitost. Pneumatika prošla řadou testů ovladatelnosti a brzdění na mokru i suchu v porovnání se svými kolegy, aby bylo zajištěno, že pneumatika podává špičkové výkony.
Pneumatika byla testována na závodním voze Golf GTI TCR a také na řadě silničních vozů včetně nejnovějšího Golfu GTI, aby se zjistil i výkon na silnici. Získala status třídy „A“ za brzdné schopnosti a vynikající přilnavost na mokru i suchu, čímž prokázala svou dobrou ovladatelnost.
Na okruhu Calafat v Katalánsku byla Protoura Race speciálně testována na odolnost se zaměřením na odolnost proti oděru a teplu s použitím plné závodní verze Golfu GTI TCR. Pneumatika byla opakovaně zahřívána a ochlazována během několika sezení, aby se posoudila její konzistence, vhodnost pro závodění a schopnost přechodu z okruhu na silnici. Výsledek se ukázal jako vynikající, s integritou a zpětnou vazbou potřebnou k tomu, aby se řidiči cítili jistě.
Pneumatiku Protoura Race testovali také na Silverstonu ve Spojené království s využitím profesionálního měření času TSL a porovnávalo se s kvalifikačními časy. Race i tady prokázala své jízdní schopnosti v náročných vysokorychlostních zatáčkách a svou přizpůsobivost při přechodu z vlhkého okruhu na suchou trať.
Ray Collier, výkonný ředitel a hlavní inženýr společnosti TREAD, nezávislé testovací organizace, která pneumatiku Protoura Race testovala, řekl: „Pneumatika Race je velmi dobrá. Výsledkem tohoto přísného testování je pneumatika, která je nejlepší ve své třídě, co se týče konzistence, spolehlivosti a rychlosti. Byla vyladěna pro progresivní ovládání, aby poskytla řidičům maximální kontrolu, a schopnost odolávat změnám teplot a zároveň podávat konzistentní výkon bez výrazného opotřebení, což umožňuje opakované přejíždění pneumatiky z okruhu na silnici.“
Její semi-slick konstrukce běhounu poskytuje kombinaci vynikající přilnavosti na suchu a kontroly na mokru bez snížení rychlosti, což je něco co lze obtížně docílit u běžných pneumatik. Mezi klíčové vlastnosti této vůbec první závodní pneumatiky Davanti patří:
- Směrový dezén běhounu zajišťující vynikající kontrolu za mokra.
- Zvýšená pevnost kostry, která poskytuje přímou zpětnou vazbu řidiči a kontrolu při vysokých zatáčecích silách, které se vyskytují na závodních tratích.
- Nová směs s vyšší přilnavostí pro větší brzdný a akcelerační výkon.
- Poloslicková konstrukce běhounu umožňuje přenášení pneumatiky z trati na silnici.
- Přestože je pneumatika Protoura Race určena převážně pro závodní dráhu, má také status silniční pneumatiky, což usnadňuje cestu na závodní dráhu a zpět.
Generální ředitel společnosti Davanti Tyres Peter Cross k tomu říká: „Pro společnost Davanti Tyres je to vzrušující období, protože uvádíme na trh naši vůbec první pneumatiku Protoura Race. Nyní máme k dispozici i semi-slickovou traťovou pneumatiku a naše výkonnostní řada tak nabízí více možností pro naše specializované prodejce a motoristy.“
„Testování, které jsme s pneumatikou Protoura Race provedli, má velkou váhu a jsme na něj nesmírně hrdí. Pneumatika Protoura Race prokázala své schopnosti ve záludných podmínkách a na náročných vrcholech, a to od test centra IDIADA ve Španělsku až po ikonické motoristické okruhy, jako je Silverstone a španělský okruh Calafat. Právě díky našemu přísnému procesu vývoje můžeme nabídnout pneumatiku, která je skutečně navržena pro vítězství.“
Pneumatika je k dispozici ve velikostech 13″ až 18″.