Mnoho motorkářů upevňuje svůj telefon do držáku u řídítek, aby mohli využívat jeho navigační funkce. Problém tohoto řešení ale je, že telefon je takto vystaven přímému slunci a displej může být obtížně čitelný. Navíc senzory na regulaci podsvícení mají při tomto řešení často problémy, telefon také může blokovat některé ovladače motorky a obvykle není zcela vodotěsný. A netřeba zmiňovat, že pokud se během jízdy telefon z držáku uvolní, zpravidla z něj zbyde jenom šrot.
Na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2019 v Miláně společnost Continental proto představuje řešení, kde lze použít smartphone, ale motocyklista jej může nechat v kapse. Vše v podstatě spočívá v propojení motocyklu se službou Continental.cloud.
Při použití tohoto řešení se potřebné informace zobrazují na displeji přímo na přístrojové desce motocyklu. Všechny služby jsou soustředěny v jedné nové aplikaci navržené společností Continental. Lze ji už ve výrobě konfigurovat velmi individuálně, aby výrobci motocyklů měli maximální flexibilitu. Přímo do této aplikace lze integrovat různé OEM funkce a služby od poskytovatelů třetích stran, jako je typicky navigace nebo hudební přehrávač.
„Náš nový koncept propojení motocyklu je velmi orientovaný na koncového zákazníka a lze jej implementovat rychle a levně. Nabízí výrobcům možnost vybavit motorku atraktivními funkcemi pomocí jednoduchých prostředků,“ říká René Körner, zodpovědný za konektivní služby pro motorky v segmentu Intelligent Transportation Systems.
Conti hraje roli jednotícího bodu pro OEM výrobce. Základem je vestavné zařízení zvané MultiViu Sports Plus. Jde o škálovatelnou vývojářskou platformu s TFT displejem velikosti 4,3 až 7 palců. „Continental nabízí know-how téměř v každé oblasti týkající se motocyklu a může čerpat ze i svých odborných znalostí v oblasti automobilů,“ říká René Körner. „Naši zákazníci získají systémové řešení z jednoho zdroje: Vyrobíme displej, nakonfigurujeme aplikaci, integrujeme požadované služby a spravujeme a hostujeme tyto služby pomocí našeho cloudu.“
Vysoká flexibilita nového řešení Continentalu je daná otevřeným řešením aplikace a také jejím možným propojení s telefonem. „Aplikace funguje jako svého druhu kontejner služeb, který lze individuálně upravit. A možnost připojení smartphonu znamená možné pozdější aktualizace nebo zavedení zcela nových služeb, to vše velmi snadno,“ pokračuje René Körner.
Kromě systému prezentovaného na EICMA, který je nyní připraven na úpravy pro sériovou výrobu, má Conti již připraveno další řešení online služeb. Klíčovým prvkem této technologie je Connected Infotainment Box (CIB), který umožňuje přímou výměnu dat mezi motorkou a cloudem v reálném čase.
Jednou z možných funkcí může být také nová cloudová služba pro motorky, kterou představil Continental na milánské show: Prediktivní eHorizon, který varuje motorkáře před možnými riziky na silnici.
EHorizon pro motocykly, který společnost Continental představila na EICMA jako koncepční studii, umožňuje jezdcům vidět daleko dopředu. Zobrazuje totiž aktuální stav vozovky. Pro posouzení stavu povrchu vozovky se analyzují údaje o počasí spolu s informacemi o charakteristikách a geometrii vozovky. Stav vozovky sleduje Road Condition Observer, který využívá technologie již existující ve vašich strojích, jako je elektronická kontrola stability (ESC) nebo kamerové systémy, pro klasifikaci silnice jako suché, mokré, velmi mokré (riziko aquaplaningu), zasněžené nebo ledovky. Na základě těchto informací lze vytvořit dynamické trakční mapy. Naměřené údaje lze dále analyzovat a poté je použít k předpovídání toho, jak dobře pneumatiky zvládnou projet dotyčný úsek silnice a navrhnout řidiči ideální trasu a rychlost jízdy.