Goodyear již od počátku rozvoje letectví tradičním dodavatelem leteckých pneumatik, málo známý je ale fakt, že vyvíjí také pneumatiky pro vozidla, která zajišťují pohyb letadel po letišti. Vybavuje totiž tzv. letištní tahače, které manévrují s letadly na požadované pozice.
Když přední výrobce letištního vybavení TREPEL vyvíjel svůj výkonný tahač CHARGER 380, chtěl zajistit, aby byl optimalizován pro tažení na dlouhé vzdálenosti mezi terminály a vzdálenými pozicemi. Na frekventovaných letištích by problém s pneumatikami nebo defekt na tahači mohl zastavit provoz, což by způsobilo nákladnou překážku na zemi a zpoždění nebo změnu letového plánu pro dané letiště. Proto se společnost TREPEL obrátila na společnost Goodyear Proactive Solutions, aby jim pomohla předcházet potenciálním problémům dříve, než k nim dojde. Nevyrobili tak jen odolné pneu, ale i vybavení pro přípojné monitorovací zařízení.
David Bellavance, manažer výzkumu a vývoje tahačů letadel ve společnosti TREPEL, řekl: „Vyvinuli jsme CHARGER 380 jako nejmodernější, nejvýkonnější a nejuniverzálnější tahač. Naši zákazníci upřednostňují bezpečnost cestujících a chtějí snížit časovou náročnost a složitost letištního provozu. Ve spolupráci se společností Goodyear jsme vytvořili řešení typu „plug and play“. Naše přístrojová deska CHARGER 380 je vybavena kabeláží, která umožňuje integraci dat systému Goodyear TPMS. Tato připojená technologie Goodyear je příkladem nejmodernější elektroniky. TREPEL už na vysokou úroveň konektivity dávno vsadil a zajištění přesnosti při manévrování a přidání systému TPMS jsou dokonalým doplňkem pro naše bezpečnostní, logistické a provozní elektronické technologie.“
Do přístrojové desky vozu TREPEL byla integrována osvědčená verze systému sledování tlaku v pneumatikách pro těžká vozidla od společnosti Goodyear. Jedná se o první podobné použití této implementace systému Goodyear TPMS, který obvykle funguje prostřednictvím aplikace nebo webové platformy. Snímač TPMS je zabudován do pneumatiky a okamžitě upozorní řidiče, pokud se tlak a teplota odchylují od doporučených provozních hodnot. Snímač lze vyjmout a znovu nainstalovat při výměně pneumatiky.
Eric Ghirelli, produktový manažer pro terénní pneumatiky v regionu EMEA společnosti Goodyear Proactive Solutions, řekl: „TREPEL CHARGER 380 je velmi všestranný, protože je schopen přepravovat velká letadla, jako je Boeing 777 nebo Airbus A340-600. Jeho vysoký točivý moment a hmotnostní kapacita přinášejí další výzvy pro výrobce pneumatik. Požadovaná úroveň vysokého zatížení spolu s rizikem opotřebení na abrazivních pojížděcích drahách znamenají, že tlak v pneumatikách je klíčový. Zejména vnitřní pneumatiky je obtížné vizuálně kontrolovat, takže zabudovaný systém Goodyear TPMS poskytuje řidiči a provoznímu týmu letiště větší klid.“
Systém Goodyear TPMS integrovaný do přístrojové desky TREPEL CHARGER 380 přináší úsporu času při rutinních kontrolách, během provozu a při plánování údržby.
Jediné tlačítko na přístrojové desce na první pohled odhalí úroveň tlaku v pneumatikách a zabrání prostojům tím, že upozorní obsluhu na potenciální problémy dříve, než nastanou. Toto časté sledování prodlouží životnost pneumatik, protože správná úroveň tlaku v pneumatikách napomáhá rovnoměrnému opotřebení.
TREPEL CHARGER 380 má nejvyšší výkon motoru na trhu a zvedne neuvěřitelných 41 tun. Výrobci letadel trvají na nejvyšších bezpečnostních požadavcích na certifikované tahače a provozovatelé letišť mohou čelit přísným pokutám za zpoždění způsobená provozními problémy. Tato spolupráce na systému TPMS je krokem vpřed v oblasti bezpečnosti, provozní efektivity a řízení letištního vozového parku.