Zdá se, že velká novinka to není. Systémy monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) jsou zákonem vyžadovány v mnoha kategoriích vozidel již dlouho. Poprvé byly zavedeny do legislativy v USA v roce 2008, krátce poté v Japonsku, Jižní Koreji a v roce 2012 i v EU.
Nyní je ale poprvé zákonem vyžadováno, aby pneumatiky nákladních vozidel a autobusů byly vybaveny systémem TPMS podle nového nařízení EU o obecné bezpečnosti vozidel, které vstoupilo v platnost 6. července.
Právní předpis bude prováděn ve dvou částech: Od tohoto měsíce se vztahuje na všechna nová schválení typu vozidla. Od července 2024 budou systémy monitorování tlaku v pneumatikách vyžadovány u všech nově registrovaných přípojných vozidel.
V rámci nového nařízení EU o obecné bezpečnosti vozidel je pro nákladní vozidla vyžadováno celkem 11 prvků aktivní bezpečnosti. Osm z nich bude pro nová nákladní vozidla povinných od července 2024. Zbývající tři budou následovat v letech 2026 a 2029.
Mezi povinné prvky od července 2024 patří: Systém TPMS, signály nouzového zastavení, kamery nebo senzory pro couvání, inteligentní asistent rychlosti, informační systém pro sledování mrtvého úhlu, informační systém pro rozjíždějící se vozidla, dechové analyzátory ve vozidle a detekce ospalosti a pozornosti.
Od roku 2026 bude zaveden varovný systém pro rozpoznávání a prevenci rozptýlení, zatímco od roku 2029 bude povinný záznamník údajů o nehodách a specifické požadavky na zlepšení toho, co řidiči vidí přímo přes okna svého vozidla, aby se odstranily mrtvé úhly.