Historie této novinky sahá až do roku 2004, kdy se Pirelli stalo výhradním dodavatelem pneumatik mistrovství světa superbiků. Po uvedení pneumatik DIABLO Superbike v roce 2005 určených výhradně pro použití na okruzích a určených pro kategorii Superbike. Pneu to byly nadmíru úspěšné a výrobce pracoval na jejich vývoji.
V roce 2007 uvedli Italové na trh první generaci závodních drážkovaných pneumatik DIABLO Supercorsa SC, po níž v roce 2008 následovala verze SP pro silniční provoz. Po druhé generaci představené v roce 2012, následovala v roce 2018 třetí a nyní přichází čtvrtá generace, která pokračuje v cestě započaté před třemi desetiletími.
Když se společnost Pirelli v roce 2007 rozhodla vyrobit první Supercorsu, měli v hlavě konkrétní cíl: Šlo o to vyrobit závodní pneumatiku respektující základní filozofii mistrovství světa superbiků, a to vazbu na běžnou výrobu, tedy nikoliv prototypovou pneumatiku, ale produkt, který mohou používat jak profesionální jezdci, tak běžní motocyklisté. A právě s pneumatikami DIABLO Supercorsa se zrodilo motto: „Prodáváme to, s čím závodíme, závodíme s tím, co prodáváme.“ Proto byla pneumatika DIABLO Supercorsa od počátku vyvíjena jako jediný projekt, ale ve dvou podobách: jako okruhová pneumatika SC v různých směsích a její pouliční verze SP, obě ve standardní produkci dostupné ke koupi na trhu, aby byly uspokojeny potřeby nejen okruhových jezdců, ale i nadšenců pro sportovní jízdu na ulici. V průběhu let se pneumatika DIABLO Supercorsa SP stala oblíbenou supersportovní pneumatikou pro všechny majitele vysoce výkonných motocyklů, kteří chtějí díky extrémně vysoké úrovni přilnavosti.
Nová DIABLO Supercorsa opět přichází ve verzích, SC i SP.
DIABLO Supercorsa SC V4, kde zkratka SC znamená „Special Compound“ (speciální směs), je nejlepší a nejrychlejší dráhovou pneumatikou s dezénem, jakou kdy společnost Pirelli vyrobila. Je k dispozici v mnoha různých směsích aby si vybral každý podle své úrovně jízdy.
V porovnání s předchůdcem V3 nová verze nabízí:
- Nejnovější generace směsí pro vynikající výkon a přilnavost
- Závodní strukturu pro lepší podporu při výjezdu ze zatáček
- Závodní profily, které zvyšují jízdní vlastnosti, držení stopy a stabilitu při vysokých rychlostech.
- Dezén běhounu s patentovanou technologií Flash evolution pro plynulejší výkon v náklonech a lepší konzistenci výkonu
DIABLO Supercorsa SP V4 je silniční verze, kde zkratka SP znamená „Sport Production“. Tato pneumatika je určena pro jezdce, kteří milují sportovní jízdu nejen na okruhu, ale i na silnici. Patří sem bezpochyby majitelé supersportovních silničních motocyklů, z nichž jsou odvozeny motocykly mistrovství světa superbiků, ale také nadšenci pro denní jízdu na okruhu, kteří chtějí pneumatiku legální pro jízdu na ulici, aby mohli jet na okruh místo toho, aby museli nakládat motocykl na přívěs, a pneumatiku, která jim také umožní protáčet kola na okruhu bez nutnosti výměny pneumatik. DIABLO Supercorsa SP V4 zajišťuje jezdcům významné výhody:
- Dvojí směs na přední i zadní části pneumatiky zajišťuje maximální přilnavost v náklonech a vynikající přítlak při výjezdu ze zatáček, ale také dostatečný kilometrový výkon.
- Nejnovější generace struktur, které pracují v souladu se směsí pro optimální výkon na silnici i na trati jednoduchým nastavením tlaku.
- Profily shodné s profily verze SC, které zajišťují jednoduchou jízdu a maximální reaktivitu.
- Dezén běhounu identický s dezénem SC s novým zábleskovým dezénem přerušeným uprostřed s kluznou plochou pro hladší tah při jakémkoli úhlu náklonu a konzistentnější
Obě verze mají společný dezén, profily, částečně směsi a některá technologická řešení z hlediska struktury.
U běhounu pak přerušovaný dezén Flash zlepšuje výtlak vody a plochu kontaktu s vozovkou. Kluzná část, kde je dezén přerušen, vylepšuje tuhost běhounu, snižuje riziko deformace drážek a zajišťuje lepší přítlak při jakémkoli úhlu náklonu. Směr zábleskového dezénu na běhounu kopíruje směr boční síly, která se projevuje při jízdě na okruhu, což zajišťuje rovnoměrnější a konzistentnější výkon spolu se zkrácením doby zahřívání. Oblast ramene bez drážek zaručuje větší kontakt mezi gumou a povrchem vozovky v polovině náklonu i v celém náklonu, aby byla zajištěna větší přilnavost v zatáčkách. Zcela kluzká vnější oblast ramene zlepšuje přítlak v extrémních úhlech
Profil přední části zlepšuje ovladatelnost a svádí jezdce k dřívějšímu náklonu do zatáček, což usnadňuje rychlé změny směru jízdy. Zároveň poskytuje výjimečnou stabilitu díky rozšířené styčné ploše ve fázi náklonu. Zadní kolo má stejný vzorek a podobnou geometrii jako přední, aby byl zajištěn synchronizovaný výkon sady.
Oproti svému předchůdci V3 využívá nová V4 nové materiály, jako jsou strukturální kordy širšího průřezu tvořené vysokým počtem textilních vláken spletených dohromady, které dodávají pneumatice větší tuhost v kombinaci s lepší schopností absorbovat nárazy.
Pneumatika DIABLO Supercorsa SC V4 je k dispozici ve třech směsích pro přední i zadní kola:
SC1 – přední: maximální citlivost. Zadní: špičkový výkon při vysokých teplotách a nepříliš abrazivním asfaltu.
SC2 – Přední: maximální stabilita a konzistence. Zadní: konzistentní výkon a ideální pro nízké teploty nebo extrémně abrazivní asfalt.
SC3 – volba pro závodění pro zábavu na delší trati, ale není určena pro profesionální závodní použití.
Pneumatika DIABLO Supercorsa SP V4 má po dvou směsích vpředu i vzadu. Je to vůbec prví pneumatika DIABLO Supercorsa se dvěma směsmi vpředu.
Diablo Supercorsa je úspěšnou řadou nejen po technologické stránce, ale také z hlediska prodejů. Od svého debutu v roce 2007 se po celém světě prodalo více než 3,5 milionu pneumatik DIABLO Supercorsa, což z tohoto produktu činí jednu z nejúspěšnějších motocyklových pneumatik v historii společnosti Pirelli. Na tento úspěch bude společnost Pirelli s touto čtvrtou generací navazovat a vybaví nejprestižnější supersportovní motocykly, které budou uvedeny na trh v roce 2023 a v následujících letech.