Bridgestone má vlastní technologii na utěsnění propíchnutých pneu, vyvíjel ji 4 roky

Společnost Bridgestone se spojila s firmou Dow a spolupracují na vývoji recyklovatelné technologie utěsnění propíchnutých pneumatik na bázi silikonu nazvané B-SEALS. Toto řešení pro opravy defektů vyvíjeli více než čtyři roky ve společném výzkumu a vývoji obou společností.

Technologie B-SEALS utěsní pneu v případě propíchnutí a na rozdíl od běžných těsnicích materiálů, které se od pneumatiky obtížně odstraňují, lze tento těsnicí materiál na bázi silikonu po použití účinně odlepit. Protože je odstranitelný a recyklovatelný, technologie těsnicího materiálu B-SEALS rovněž podporuje recyklaci pneumatik po skončení jejich životnosti a umožňuje cirkulaci materiálu pneumatik.

Přibližně třetina všech nových osobních vozidel prodaných v USA není vybavena rezervní pneumatikou, což vede ke zvýšené poptávce po řešeních pro prodlouženou mobilitu, jako jsou například technologie samolepicích a run-flat pneumatik. Společnost Bridgestone bude zpočátku nabízet pneumatiky s těsnicí technologií B-SEALS výrobcům originálního vybavení, kteří chtějí snížit hmotnost vozidel a zlepšit celkovou účinnost, protože na trh přichází stále více elektromobilů.

Uvedení těsnicího prostředku pro pneumatiky B-SEALS na bázi silikonu je příkladem toho, jak společnost Bridgestone pracuje na plnění svých závazků udržitelnosti do roku 2050, které spočívají v uhlíkové neutralitě a výrobě pneumatik ze 100% obnovitelných materiálů. V dubnu společnost oznámila partnerství se společností LanzaTech, jehož cílem je přeměna vyřazených pneumatik na nové materiály, včetně udržitelného etanolu, a zároveň zkoumá postupy pro vytvoření udržitelného syntetického kaučuku, který není závislý na chemických látkách pocházejících z ropy. Společnost Bridgestone také pokračuje v iniciativě výzkumu a vývoje zaměřené na diverzifikaci světových dodávek přírodního kaučuku tím, že do roku 2030 komerčně využije přírodní kaučuk guayule v pneumatikách.


Images by Bridgestone Americas, Inc.