Michelin se stal vítězem testu UHP pneumatik prestižního magazínu EVO

Tradiční britský motoristický magazín EVO zveřejnil výsledky svého testu pneumatik pro rok 2020. Letos společnost evo testovala 19palcové pneumatiky UHP (Ultra High Performance) v nejoblíbenější velikosti 235 / 35R19, což je běžná velikost, kterou vyžívá mnoho výkonných hatchbacků, jako jsou VW Golf R a Ford Focus RS.

Vůz použitý pro letošní test byl Mk7.5 Volkswagen Golf GTI, vůz s pohonem předních kol s výkonem 242 koní a automatickou převodovkou DSG. By vybrán pro svou konzistentní platformu, která poskytuje řidiči dobrou zpětnou vazbu, stejně jako jeho schopnost odhalit nedokonalosti u kterékoli z pneumatik, jako je například nedostatečná přilnavost.

Testu se zúčastnilo sedm pneumatik většiny známých značek. V letošním roce však nebyly zahrnuty gumy Bridgestone, protože jejich nejnovější pneumatika UHP bude vydána až v roce 2021 a Yokohama, které covid-19 znemožnil dodat pneumatiky včas pro EVO test.

V testu byly použity pneumatiky:

  • Contintental SportContact 6
  • Dunlop Sport Maxx RT2
  • Goodyear Eagle F1 SuperSport
  • Michelin Pilot Sport 4 S
  • Nokian Powerproof
  • Pirelli P Zero (PZ4)
  • Vredestein Ultrac Vorti

V rámci testu časopisu EVO musí každá pneumatika projít testem v následujících disciplínách: Ovladatelnost za mokra, přilnavost za mokra, suché i mokré brždění, valivý odpor, aquaplaning a ovladatelnost za sucha.

A jako první se umístily Michelin Pilot Sport 4 S. Byly chváleny za svou přilnavost, pohodlí a ovladatelnost. Podle EVA jsou Micheliny dobré na mokru a vynikající na suchu. Jde o skvělou pneumatiku, která zlepší pocit z jízdy ve vašem voze.

Druhé skočily Continental SportContact 6, které si vedly velmi dobře na suchu, ale v zatáčkách na mokru ztratily cenné body. Třetí Pirelli P Zero ‘PZ4’ si v mokrých podmínkách vedly skvělě, ale na suchu byly nevýrazné a neposkytovaly řidiči očekávanou zpětnou vazbu.

Další pořadí: 4. Nokian Powerproof, 5. Goodyear Eagle F1 SuperSport, 6. Dunlop Sport Maxx RT2 a pneu nizozemského výrobce spojeného s firmou Apollo – Vredestein Ultrac Vorti, skončily poslední.

 

Images by EVO/Dennis Publishing Limited, Continental Reifen Deutschland GmbH, Michelin Group