Monstrózní obchod: Goodyear kupuje Cooper Tire za 2,5 miliardy dolarů

Společnost Goodyear, třetí největší výrobce pneumatik s prodejním obratem 13,7 miliard USD (2019), uzavřela dohodu o koupi společnosti Cooper Tire & Rubber Co. Dohoda mezi výrobci pneumatik byla oznámena v pondělí ráno.

Goodyear uvedl, že náklady na transakci, kterou schválilo představenstvo obou společností, jsou přibližně 2,5 miliardy USD. Cooper je celosvětově celkově 13. největším výrobcem pneumatik s prodejem za 2,75 miliardy v roce 2019.

Podle Goodyear by spojená společnost měla mít na základě údajů z roku 2019 tržby přibližně 17,5 miliardy USD.

Podle podmínek dohody obdrží akcionáři Cooperu 41,75 USD za akcii v hotovosti a fixní směnný poměr 0,907 akcií kmenových akcií Goodyear za akcii Cooper. Goodyear uvedl, že implicitní hodnota hotovosti a akcií, kterou akcionáři Cooper obdrží, je 54,36 USD na akcii, což představuje 24% prémii za akcie Cooper, na základě uzavření obchodu z 19. února.

Cooper, který byl založen v roce 1914, má přibližně 10.000 zaměstnanců v 15 zemích světa. Provozuje 10 středisek po celém světě, včetně stoprocentně vlastněných a společných podniků. Mezi jejich značky společnosti patří Cooper, Mastercraft, Roadmaster a Mickey Thompson.

Předseda, generální ředitel a prezident společnosti Goodyear v jedné osobě Richard J Kramer to označil za den velkých změn pro obě společnosti. „Přidání doplňkového portfolia pneumatik společnosti Cooper a vysoce schopných výrobních aktiv ve spojení s technologiemi společnosti Goodyear a špičkovou distribucí v tomto odvětví poskytuje spojeným společnostem příležitosti pro lepší nákladovou efektivitu a širší nabídku maloobchodních sítí obou společností. Jsme přesvědčeni, že ta to kombinace nám umožní poskytovat vylepšené služby pro naše zákazníky a spotřebitele a zároveň poskytovat hodnotu pro akcionáře.“ dodal Rich.

Brad Hughes, prezident a generální ředitel společnosti Cooper, nazval den podpisu začátkem nové kapitoly a uvedl, že Cooper se stal „dynamickou organizací orientovanou na spotřebitele, která vyvážila tradiční a rozvíjející se kanály ke zvýšení poptávky po našich produktech a zároveň dokázala efektivně využívat své globální výrobní možnosti. Jsem nesmírně hrdý na to, co náš tým dokázal za posledních 107 let, a jsem vděčný našim talentovaným zaměstnancům za jejich práci a odhodlání.“

„Věříme, že to představuje atraktivní příležitost k maximalizaci hodnoty pro naše akcionáře, kteří získají navýšení hodnoty i příležitost podílet se na výhodách kombinované společnosti. Těšíme se na příležitost spojit značné talenty společnosti Cooper se společností Goodyear a bytí součástí větší a silnější organizace, která bude mít konkurenceschopnou pozici pro vítězství v globálním odvětví pneumatik.“

Toto spojení může Goodyear katapultoval na další, vyšší úroveň a může porazit věčného konkurenta Michelin i světovou jedničku Bridgestone.


Images by The Goodyear Tire & Rubber Company and Cooper Tire & Rubber Company