Nové Pirelli pro F1 zaujaly vysokým leskem, výrobce odhalil příčinu

Jak jsme již psali, Pirelli coby exkluzivní dodavatel pneumatik na závody F1 udělal na letošní ročník několik změn co se týče značení, složení, škály pneumatik a ještě několik dalších změn. Tyto novinky ale nebyly to jediné, co přitáhlo pozornost fanoušků, často se objevují záběry gum, na kterých jsou pneu zachyceny až překvapivě nablýskané.

\"\"\“Nevím čím to je, ale vypadají teď pořádně naleštěně,\“ řekl nedávno pilot Mercedesu Valtteri Bottas pro finskou televizi. A má pravdu, rozdíl je někdy opravdu znát.

Pirelli na to konto uvedlo, že letos jsou gumy opravdu mnohem lesklejší, a to díky tomu, že začali poprvé v F1 používat chromované formy na pneumatiky. Ty už dříve vyzkoušeli v seriálu F2.

\“Důvodem, proč jsme tuto technologii zavedli je to, že zejména Hypersofty v loňském roce a C4/5 letos, jsou velmi lepkavé, a když vulkanizujete a vaříte pneumatiku, formy občas dostanou zabrat,” řekl k tomu šéf Pirelli Mario Isola. \“Dříve jste mohli kvůli přilnavosti formy ke směsi vidět na běhounu drobné nedokonalosti. S novými formami se to zlepšilo.\“

\"\"\“Vypadají hezčí, ale důležité je, že z hlediska technologie jsou lepší,\“ doplnil Mario. Podle výrobce je to tedy čistě vzhledová záležitost a na výkon nemá lesk nejmenší vliv. \“Nejsou nijak více kluzké, ani když s nimi poprvé vyjedete ven z boxů, prostě vypadají naleštěně. Po pravdě jsou podle mě stejné jako v loňském roce, necítím žádný větší rozdíl,” dodává k tomu  finský jezdec Bottas.

Takže nejde o designový ani funkční tuning, ale o chrom ve formách. Můžeme si tedy klidně říct, že tady obsah zvítězil nad formou.

 

Photo by Pirelli Motorsport