Zcela nová pneumatika Dunlop Sportmax Slick o sobě dává vědět na mnoha okruzích, kde ale dokazuje svůj výkon především ve skvělých v časech na kolo. Na zkušebním polygonu Dunlop v Huntsville v Alabamě dosáhl testovací inženýr motocyklů Dunlop Taylor Knapp na pneumatice Sportmax Slick průměrného zlepšení téměř o celou sekundu oproti pneumatice KR451. Ještě působivější je, že s novou a vylepšenou pneumatikou bylo během seriálu MotoAmerica 2023 na devíti z deseti tratí v několika třídách překonáno nespočet rekordů na kolo.
S pneumatikou Sportmax Slick byly v roce 2023 překonány rekordy na kolo na všech tratích seriálu MotoAmerica s výjimkou Pittsburgh International Race Complex (kvůli nové šikaně).
Nové pneumatiky Sportmax Slick, nová generace silničních závodních pneumatik Dunlop s vyšší přilnavostí a lepší předvídatelností, jsou k dispozici v rozměrech 17″, 12″ a 10″. Pneumatiky Sportmax Slicks byly inovovány o nové profily, směsi a konstrukce, takže se jedná o nejpokročilejší silniční závodní pneumatiky, jaké kdy společnost Dunlop vyrobila. Jezdci s novými pneumatikami Sportmax Slick okamžitě pocítí větší jistotu. Nové pneumatiky Dunlop Sportmax Slick byly původně k dispozici pouze pro použití v MotoAmerice, ale nyní jsou k dispozici pro širší okruh jezdců, především pro klubové závodníky a jezdce na okruzích, ale jsou k dispozici i všem víkendovým bojovníkům a jezdcům, nejen profesionálním závodníkům.
Motocyklové pneumatiky Sportmax Slicks byly vyvíjeny v průběhu posledních tří let. Přední profil pneumatiky Sportmax Slick byl převzat z vývoje pneumatiky Dunlop Sportmax Q5 a vyznačuje se vyšším a užším profilem. Výsledkem tohoto nového profilu je pneumatika, která má lepší zpětnou vazbu při brzdění na trati, přesnější nájezd do zatáčky, větší stabilitu ve vysokých rychlostech uprostřed zatáčky, větší poddajnost a větší stopu v náklonu.
Přední pneumatiky Sportmax Slick byly vylepšeny pro větší a rovnoměrnější kontaktní plochu. Zadní pneumatika má také přepracovaný profil, který je vyšší a vytváří větší boční přilnavost, přilnavost při zrychlení a lepší poddajnost díky větší a rovnoměrněji rozložené stopě ve všech úhlech. Tato nová konstrukce vedla k tomu, že zadní pneumatika je předvídatelnější v každé oblasti zatáčky od nájezdu do zatáčky až po akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Zadní pneumatiky Sportmax Slick byly vylepšeny pro větší a rovnoměrnější kontaktní plochu.
17″ pneumatiky Dunlop Sportmax Slicks, vyvinuté týmem Dunlop Advanced Research Team (D.A.R.T), nahrazují standardní řadu slicků KR448 a KR451 a jsou novými oficiálními pneumatikami seriálu MotoAmerica. Společnosti Dunlop a MotoAmerica nedávno obnovily smlouvu, která umožňuje společnosti Dunlop zůstat oficiálním dodavatelem pneumatik MotoAmerica až do roku 2025, a pokračovat tak v partnerství od roku 2015.
Aktualizace pneumatik Sportmax Slick zahrnují:
- Přepracované směsi a struktury pojmenování, které jsou intuitivnější: R0 (nejměkčí) až R8 (nejodolnější). Nižší čísla pro lehčí nebo teplejší tratě a vyšší čísla pro abrazivnější nebo studené tratě.
- Nová konstrukce bočnic s vyššími bočnicemi poskytuje více tlumení a pohlcování nárazů pro lepší trakci i na těch nejhrbolatějších tratích.
- Optimalizovaný zadní plášť NTEC, který kombinuje výhody poddajné konstrukce s prořezávanými lamelami s tužšími, kontinuálně vinutými aramidovými vlákny a konstrukcí Jointless Band (JLB) pro maximální cit a stabilitu při náklonu pro větší oporu při jízdě na plyn.
- Nový vyšší profil, který vede k lepší kontaktní ploše. Předvídatelnější změna kontaktní plochy (přilnavosti) při přidávání úhlu náklonu nebo ubírání úhlu náklonu a vyjíždění ze zatáčky.
Pro přední a zadní pneumatiky je nabízeno více směsí, ale směs R8 je určena výhradně pro zadní pneumatiky.
Vzhledem k tomu, že pneumatiky Sportmax Slicks jsou závodní, doporučují se pro všechny směsi používat ohřívače pneumatik. Nové pneumatiky Sportmax Slick jsou již nyní k dispozici u specializovaných prodejců.