První UUHP od Falkenu AZENIS RS820 s aramidovými vlákny může na silnici i na okruh

Falken představil svou první pneumatiku s ultra-ultra vysokým výkonem (UUHP). Jde o AZENIS RS820, kterou lze použít jak na silnici tak na závodní trati.

Pneumatika AZENIS RS820, která bude zpočátku k dispozici v 38 rozměrech od 19 do 21 palců, s průřezy od 30 do 45 a rychlostním indexem Y (až 300 km/h), přímo vychází z technologií společnosti Falken, které získala v závodním motorsportu, a ze zkušeností zdokonalených během více než 20 let závodění na Nürburgringu.

Inženýři společnosti Falken Tyre Europe se zaměřili na vývoj takové pneumatiky, která by poskytovala maximální potěšení z jízdy, bezpečnost a delší životnost, a byla navržena pro řadu vysoce výkonných vozů a SUV, typicky Porsche 911, Audi R8, Aston Martin Vantage, BMW M5, Cupra Formentor a Mercedes-Benz AMG GT. Výsledkem je právě pneumatika AZENIS RS820.

Při výrobě nové generace a prvního dezénu UUHP využil tým vývojářů společnosti Falken odborné znalosti a znalosti materiálů svých inženýrů v Evropě a také technologické možnosti mateřské společnosti Sumitomo Rubber Industries Ltd. v Japonsku. AZENIS RS820 je navržena tak, aby nabízela mimořádně přesnou ovladatelnost, stabilitu a kontrolu při všech rychlostech a v různých podmínkách, jakož i tichou a hladkou jízdu, tomu pomáhá asymetrický dezén se čtyřmi obvodovými drážkami. Vylepšená konstrukce bočnic nabízí větší kontakt s vozovkou a solidní boční stabilitu na suchých silnicích.

Závodní pneu Falken na okruhu Nürburgring

Základem pneumatiky AZENIS RS820 jsou technologie z motoristického sportu, přičemž v hybridně konfigurovaných výztuhách je použit aramid, stejně jako v dezénu pro závodní vozy. Optimalizovaná vrstva pásu zajišťuje rovnoměrné rozložení tlaku, což umožňuje dynamickou jízdu se zvýšenou bezpečností, zejména na limitu.

Samotná běhounová směs se skládá z různých chemických směsí, které zajišťují odolnost bloků běhounu, zatímco kombinace vzájemně propojených mikrostruktur a pružnosti zajišťuje robustní jízdní vlastnosti v širokém rozsahu povrchů a podmínek na vozovce.

Obvodová žebra běhounu pneumatiky AZENIS RS820 zajišťují nejen lepší boční přilnavost při průjezdu zatáčkou, ale také stabilitu v přímém směru. Široké a hluboké drážky také zajišťují obzvláště dobrý odvod vody a minimalizují riziko aquaplaningu.

Vzhledem k tomu, že u vysoce výkonných vozidel je důležitým faktorem také hmotnost, zaměřili se vývojáři také na úspory hmotnosti, jak v konstrukci, tak ve směsi pneu, výsledkem je že pneumatika AZENIS RS820 je lehčí než srovnatelný interní referenční produkt. Vlastní pokročilá technologie 4D NANO konstrukce společnosti Falken zajišťuje nižší míru opotřebení a delší životnost pneumatiky.

Třicet z 38 rozměrů se má začít vyrábět do konce roku 2023, zbývajících osm bude následovat v roce 2024.

 

Images by Falken Tyre Europe GmbH, Gruppe C Photography