Reuters oznámila spojení Michelinu a Continentalu, koncerny ale uvádí zprávu na pravou míru

Řada výrobců a úřadů zažila horkou chvilku, když před pád dny zpravodajská agentura Reuters oznámila, že německý Continental a francouzský Michelin plánují fúzi týkající se výroby pneumatik. Důkazem měl být nález v seznamu přezkoumávaných fúzí zveřejněných německým antimonopolním úřadem. Společný podnik se měl jmenovat Rubberway, součástí nového podniku se měla stát i francouzská zemědělsko-technologická firma SMAG a sídlo nové firmy mělo být v Singapuru.

Michelin ale nyní vydal opravnou tiskovou zprávu, ve které uvádí informace na pravou míru.

Společný podnik sice vzniká, ale konkurence si může oddychnout, nebude souviset s výrobou pneumatik. Bude určen k dalšímu rozvoji a nasazení už existující aplikace, která má mapovat postupy udržitelnosti v celém odvětví přírodního kaučuku.

\"\"

Takže Michelin, Continental a softwarový vývojář pro zemědělství Smag vytváří společný podnik Rubberway, speciálně zaměřený na vývoj a nasazení technologických řešení pro mapování udržitelnosti v rozvětveném dodavatelském řetězci přírodního kaučuku.

Rubberway je navržen v souladu s cíli Globální platformy pro udržitelný přírodní kaučuk a společný projekt by měl začít fungovat před koncem roku 2019, tedy po schválení příslušnými antimonopolními úřady.

\"\"Rubberway je již existující technologické řešení, které mapuje a vyhodnocuje postupy a rizika týkající se otázek životního prostředí, sociálních záležitostí a společenské odpovědnosti v celém odvětví výroby přírodního kaučuku, od plantáží až po závody na zpracování pryže. Rubberway je tedy v podstatě aplikace, která poskytne výrobcům pneumatik shromážděná data a umožní jim identifikovat místa, kde by se mohlo těžit nebo postupovat nad rámec udržitelnosti a podnikání mohlo ohrozit lidské i přírodní zdroje v souvislosti s produkcí přírodního kaučuku.

Dodavatelský řetězec o kterém mluvíme, zahrnuje přibližně šest milionů zemědělců, 100.000 zprostředkovatelů a více než 500 zpracovatelských závodů, bez speciálně vyvinutého sledovacího procesu je tedy téměř nemožné ho mapovat.

\"\"

Technologické řešení Rubberway vytvořené původně vývojářem Smag pro Michelin a vytváří se už od 6. července 2017, kdy bylo v Singapuru založeno. Je již používáno v několika hlavních dodavatelských zemích. Nyní do projektu vstoupil Continental. Iniciativa dalšího gumárenského giganta ukazuje na zájem těchto korporátů o data, která mohou zlepšit udržitelnost a dá se předpokládat, že mohou přibýt další zájemci z řad zpracovatelů nebo třeba i výrobců aut a autodílů.

Rubberway by se mělo stát nezávislým řešením, které mohou snadno použít všichni ostatní hráči z branže kolem přírodního kaučuku, což by navíc mohlo učinit celé odvětví transparentnější a zodpovědnější.

 

Images by Michelin and SMAG SAS.