Yokohama spolupracuje s vládními agenturami na výzkumu a vývoji nové technologie, která by měla vést k nové generaci tichých pneumatik.
Tento výzkum, který je prováděn ve spolupráci s Ústavem kosmonautiky a astronautické vědy získal už velmi zajímavá ocenění. Je také podporován japonským Ministerstvem školství, kultury, sportu, vědy a technologie. Výzkumný projekt je založen na sdílení dat pomocí vysokorychlostní sítě po celém Japonsku. Spojuje například superpočítače vysokých škol a výzkumných institucí.
Projekt Yokohama-ISAS / JAXA využil podobné simulační technologie už v roce 2014, kdy jasně prokázal, že na hluk, který vydává valící se pneumatika, má především vliv plocha pneumatiky, hloubka a šířka drážek dezénu. Výpočty tohoto projektu, které obsahovaly obrovské objemy dat, byly prováděny na superpočítači v Tohoku University Cyber Science Center.
Nynější pokrok, kterého bylo dosaženo v rámci tohoto projektu, jasně poukazuje na to, že při změně profilů pneumatik se velmi výrazně sníží hluk odvalujících se pneumatik. Což vede k vývoji nové generace pneumatik se sníženým hlukem. Za celým vývojem, který má v Japonsku úspěch, stojí především možnost sdílet všechna analyzovaná data na moderních superpočítačích.
Yokohama-ISAS / JAXA jako první na světě dosáhla přirozené simulace, která v reálném měřítku ukazuje proudění vzduchu kolem valící se pneumatiky. A k následnímu generování akustických vln, které jsou vidět v různých strukturách.