Dunlop představuje nejměkčí pneumatiky Moto2 v historii

Po přestávce v polovině sezony pokračoval minulo mistrovství světa FIM Moto2 a Moto3 Velkou cenou Štýrska na rakouském Red Bull Ringu. Pro společnost Dunlop jako výhradního dodavatele pneumatik pro oba šampionáty to byla zatím rekordní sezóna, v níž v Moto2 padla řada rekordů na kolo i v závodě.

V prvních deseti závodech Moto2 v roce 2021 zajeli jezdci na pneumatikách Dunlop pět rekordů na kolo a pět rekordů závodu, což podtrhuje rychlost pneumatik Dunlop na jedno kolo. V tak konkurenčním šampionátu, jakým je Moto2, je však klíčová konzistence a skutečnost, že tři závodní délky byly nejrychlejší v historii, což ukazuje, že se také zlepšuje výkonnost v průběhu celého závodu.

Půlku sezony tedy máme za sebou a průběžné pořadí šampionátu Moto2 vede Remy Gardner, jenž třikrát po sobě vyhrál závody v Itálii, Katalánsku a Německu. V Moto3 je to jeho týmový kolega z Red Bull KTM Ajo Pedro Acosta a jasně tak prokázal pravdivost předsezónních predikcí, že on bude tím koho je třeba sledovat. Španěl v neděli rozšířil své vedení v šampionátu pátým vítězstvím v deseti závodech, což je v kategorii proslulé těsnými závody pozoruhodný výkon.

Aron Canet, Aspar Team

A nyní došlo také na představení nové superměkké zadní pneumatiky Moto2. Ve druhém závodě na Red Bull Ringu o tomto víkendu poskytne Dunlop týmům možnost používat zcela novou superměkkou zadní pneumatiku. Nová směs je nejměkčí pneumatikou, jaká se kdy v Moto2 používala, a poskytne jezdcům ještě větší přilnavost než současná měkká specifikace „1“.

Stephen Bickley, Staff Engineer – Moto Track & Grand Prix, Dunlop, vysvětluje zavedení této nové superměkké pneumatiky: „Red Bull Ring je jednou z nejvíce na trakci závislých tratí v kalendáři Grand Prix, takže je ideálním místem, kde mohou týmy vyzkoušet nejměkčí pneumatiku, na které se kdy v Moto2 závodilo. Během závodního víkendu úzce spolupracujeme s každým týmem, abychom mu pomohli vytěžit z pneumatik maximální výkon, a v tomto kole tomu nebude jinak. Klíčovým úkolem bude vyvážit výkon zadní pneumatiky s výkonem přední pneumatiky a zajistit stabilní tempo po celou závodní vzdálenost.

„Přestože se jedná o nejměkčí pneumatiku, jaká kdy byla v Moto2 použita, navrhli jsme ji tak, aby fungovala konzistentně po celou dobu 25 kol závodu. Jako vždy si týmy budou moci vybrat ze dvou předních a dvou zadních variant. Vedle superměkké pneumatiky specifikace ‚0‘ budou mít k dispozici měkkou zadní pneumatiku specifikace ‚1‘. Minulý víkend si tuto pneumatiku vybral každý jezdec, takže jsme zvědaví na jejich volbu tuto neděli.“


Images by Dunlop Europe, Dorna Sports