Michelin Commander 3 a Dunlop American Elite – velké srovnání motocyklových pneu

Když existují desítky možností jaký typ cestovní pneumatiky koupit na pořádnou silniční motorku je rozhodování poměrně náročné. Magazín PPMC nyní porovnal dva pollární modely pneumatik Michelin Commander 3 a Dunlop American Elite Touring. Ty patří mezi nejlepší motocyklové cestovní pneumatiky, které můžete na trhu najít. V čem se liší a v čem jsou jedinečné? Pojďme se podívat do hloubky na jejich specifikace a hodnocení výkonu.

Specifikace

Obě jsou určené na silnice, na cruisery a větší motorky, typicky choppery, obě mají šířku 180 mm.

Dunlop American Elite
  • Konstrukce běhounu zajišťuje rovnoměrné opotřebení a tichý chod za sucha i deště.
  • Složení zadní pneumatiky MT, které kombinuje dlouhotrvající směs ve střední části pneumatiky, pomáhá pneumatice American Elite dosáhnout vyššího kilometrového výkonu.
  • Každé rameno má prvky s boční přilnavostí pro vynikající ovladatelnost.
  • V současné době je k dispozici mnoho designů bočnic, včetně černých, tenkých a bílých stěn.

Michelin Commander 3
  • Pro omezení všech typů nerovnoměrného opotřebení obsahuje běhoun siliku díky technologie Silica Rain
  • Unikátní kostra pneumatiky s vysokou hustotou a hřetová vrstva z aramidových vláken kromě zvýšení mobility zvyšují také odolnost a zároveň snižují hmotnost.
  • Hustá, mimořádně tuhá kostra pneumatiky, která poskytuje vynikající zpětnou vazbu a ovladatelnost, je známá jako „technologie zesílené hustoty“.
  • Aramidové vrstvy běhounu pneumatiky zabraňují odstředivé expanzi, což zvyšuje stabilitu.
  • Hranaté dráty patek zlepšují ovladatelnost, montáž a tuhost pláště.

Výkon

Dunlop American Elite
  • Hlavní výhodou je konstrukce běhounu, která zajišťuje rovnoměrné opotřebení a tichý chod na suché a kluzké vozovce.
  • Jsou to pneumatiky s označením H, tedy ideální pro vozidla dojíždějící do práce. Má hodnocení H až do rychlosti 130 km/h.

Michelin Commander 3
  • Hlavní předností je bezkonkurenční životnost pneumatik bez ztráty trakce na suchu a za deště.
  • Četné podélné drážky běhounu zajišťují rozptyl vody pro výjimečnou trakci za mokra.

Klady a zápory

Výhody:
Michelin Commander 3
  • Zachovává trakci za mokra, včetně deště
  • Účinná schopnost zatáčení
  • Akceptována mnoha výrobci motocyklů
Dunlop American Elite
  • Odolná směs ve středové části pro dlouhou životnost a stabilitu
  • Dezén běhounu je navržen pro mokré podmínky
  • Elegantně vypadající pneumatika pro cestovní motocykly, jako originální vybavení je má Harley-Davidson

Nevýhody:

Mezi nevýhody u obou výrobků patří velká zadní pneumatika. Ta zvyšuje hmotnost motocyklu, což ztěžuje práci brzd a odpružení a urychluje jejich opotřebení. Má také větší styčnou plochu s vozovkou, motocykl proto potřebuje větší výkon k překonání třecího odporu. V důsledku toho se může zvýšit spotřeba paliva.

A na závěr vám s výběrem mohou pomoci dvě časté otázky, které si kupující kladou při výběru těchto pneu:

Jaký je hlavní rozdíl mezi pneumatikami a Commander 3 předchozím modelem Michelin Commander 2?

Pneumatiky Michelin Commander 2 a Commander 3 jsou dvě různé pneumatiky a z téměř stejných materiálů. Pneumatika Commander 3 má ale 100% složení siliky, což je robustnější materiál než u pneumatiky Commander 2. Pneumatika Michelin Commander 3 je sice nástupcem pneumatiky Michelin Commander 2, ale obě používají aramidová vlákna.

Jsou nějaké problémy s pneumatikou Michelin Commander 3? Slyšel jsem o jejich stažení z trhu.

Michelin vydal pokyn stažení některých šarží pneumatik Michelin Commander 3 z důvodu problémů s ovladatelností a rychlým opotřebením. Společnost také oznámila, že změní konstrukci pneumatiky, aby problémy vyřešila. Pneumatika Michelin Commander 3 je navržena tak, aby vydržela až 20000 km, než bude potřeba ji vyměnit. Ale protože se objevily stížnosti na životnost pneumatiky, její ovladatelnost a úroveň vibrací, rozhodl se Michelin ke stažení tohoto výrobku z trhu. Na druhou stranu to vedlo k poklesu ceny.

 

Images by Michelin Grou and Dunlop Moto Europe