Nová Pirelli P Zero AS Plus 3 je celoročka pro silná auta

U Pirelli právě představili novou celoroční pneumatiku P Zero AS Plus 3 s mimořádně vysokým výkonem, která byla navržena speciálně pro prémiové vozy. Tato pneumatika kombinuje sportovní výkon ikonické řady Pirelli P Zero s komfortem a odolností řady Pirelli „Plus“, která byla vyvinuta speciálně pro potřeby řidičů schopných ujet mnoho kilometrů.

Nová pneumatika P Zero AS Plus 3 obohacuje řadu Pirelli původně vytvořenou na míru americkému trhu a doplňuje model Scorpion AS Plus 3, celoroční pneumatiku Pirelli pro crossovery, sportovní užitkové vozy a pick-upy, a také model P7 AS Plus 3 pro sedany a kupé. Díky zcela novému dezénu, směsi a konstrukci patří mezi nejlepší ve své kategorii.

Díky použití technologie 3D lamel v kombinaci s inovativními materiály, jako jsou funkcionalizované polymery ve směsi, je nová pneumatika Pirelli navržena tak, aby poskytovala rovnoměrné opotřebení, lepší trakci na sněhu a brzdění, vynikající výkon na mokru a pohodlnou jízdu se sníženým hlukem v kabině. Tato novinka je nejvýkonnější celoroční pneumatikou v nabídce Pirelli a byla vyvinuta s rozsáhlým využitím virtuálního modelování a inovací v oblasti materiálů.

Pneumatika P Zero AS Plus 3 je vhodná i pro majitele špičkových vozů, kteří chtějí nejlepší výkon za všech povětrnostních podmínek a mohou se spolehnout na propojení s Pirelli Motorsport a dlouholeté vztahy s nejprestižnějšími výrobci automobilů na světě. Nová pneumatika je k dispozici v 31 rozměrech od 17 do 20 palců. Mezi klíčové modely vhodných aut patří Ford Mustang, Genesis G80, BMW řady 3 a Mercedes Benz třídy C.

P Zero AS Plus 3 je navržena tak, aby poskytovala dlouhotrvající výkon za všech povětrnostních podmínek, a to díky použití horizontálního 3D lamelování: systém 3D propojení lamel je navržen tak, aby zvýšil tuhost dezénu, což má za následek vynikající brzdění na mokru a sněhu. Kromě toho se nová pneumatika Pirelli vyznačuje vyšší hustotou lamel pro zlepšení přilnavosti na sněhu.

Čtyři široké podélné drážky jsou navrženy pro lepší vytlačování vody ze stopy pneumatiky, což zvyšuje výkon na mokru a snižuje riziko hydroplaningu.

Významné výhody přináší implementace funkcionalizovaných polymerů do běhounové směsi, což vede ke zvýšení valivé účinnosti a snížení valivého odporu o 10 %. Tyto pozoruhodné výhody, které stanovují nová měřítka výkonnosti, se projevují i ve zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí. S využitím virtuálního designu byla simulována výkonnost pneumatiky po celou dobu jejího používání, čímž bylo dosaženo 20% zvýšení účinnosti běhounu na konci životnosti.

Kromě toho se konstrukce této nové pneumatiky zaměřila na optimalizaci sekvence stoupání, což účinně minimalizuje hluk v kabině a zajišťuje pohodlný zážitek z jízdy. Díky využití prediktivních výpočetních algoritmů byla asymetrická konstrukce s centrální šroubovicí doladěna ve specializované poloanchoické komoře pomocí prototypů. To umožnilo konstrukčnímu týmu určit dokonalou sekvenci s ramenními příčkami, což vedlo ke snížení hluku v kabině o 1 dBB. Takové snížení hlučnosti staví novou celoroční pneumatiku Pirelli na špičku ve své kategorii a poskytuje bezkonkurenční jízdní komfort.

Při vývoji nové pneumatiky P Zero AS Plus 3 kladli inženýři společnosti Pirelli velký důraz také na kilometrový výkon, a to zvýšením tuhosti pneumatiky pro zlepšení kontaktu s vozovkou – prodloužením kilometrového výkonu a zlepšením výkonnosti pneumatiky.

Jde tedy o dokonalou kombinaci komfortu, kontroly a výkonu.

 
Images by Pirelli & C. S.p.A.