Off-roadové Hankook Dynapro MT2 nové generace konečně na trhu. Nezaleknou se ani extrémního terénu

Hankook Tire konečně uvedl na evropský trh již dříve ohlášené nové terénní pneumatiky Dynapro MT2. Tyto nové terénní pneumatiky byly vyvinuty pro extrémní jízdu v terénu. Jde o pneu mimořádně robustní konstrukce, která zajišťuje stabilitu a přesnost v terénu i pohodlnou jízdu po asfaltu.

Tento nejnovější člen rodiny Dynapro s identifikátorem POR (Professional Off-Road) na bočnici byl vyvinut s ohledem na extrémní terénní schopnosti. Označení pneumatiky „MT“ je odvozeno od bahnitého terénu (mud terrain), a to z dobrého důvodu. Při vývoji dezénu pneumatiky nazvaného Terrain Strike Tread Design, byl použit 3D simulační software, který pomohl vyinout agresivní dezén s vysokým počtem dutin. Díky tomu byla pokročile doladěna trakce pneumatiky zejména na blátě, hlíně, kamení, písku a samozřejmě na štěrku.

Pneumatiky jsou vybaveny nejnovějšími inovacemi z výzkumného a vývojového centra Hankook Technodome a jsou vyrobeny novou technologií dělených forem Hankook, díky níž jsou podle výrobce ještě odolnější, než předchozí model Dynapro MT. Nové pneumatiky mají také ochranné štíty bočnic, které zajišťují větší přilnavost při jízdě po skalách, spolu s konstrukcí s pryžovou konstrukcí, která chrání před průrazy.

Nové pneumatiky se pyšní minimálním poškozením bočnic pneumatiky způsobené odřením v terénu díky blokům běhounu zasahujícím až do středu bočnice. Je vybavena ramenními bloky ve tvaru V, které pomáhají zlepšit trakci v extrémních podmínkách. Je také vybavena samočisticími příčnými drážkami a integrovanými vyhazovači kamenů, které napomáhají odstraňování nečistot a chrání před navrtáním nebo proražením kamenem.

Výrobce uvádí, že přírodní kaučuk použitý v pneumatikách pochází z udržitelných zdrojů a dále zvyšuje pružnost pryžové směsi. Viskoelastické vlastnosti použité pryžové směsi zlepšují přilnavost na nerovném terénu i na běžných silnicích. V kombinaci s konstrukcí běhounu se pak snižuje valivý hluk na silnici, což nabízí tišší a pohodlnější jízdu.

Pneumatiku lze používat v zimním období v zemích, které nařizují používání zimních pneumatik, přestože není označena symbolem 3PMSF. Na její bočnici je rovněž umístěno označení M+S (Mud+Snow – bláto a sníh).

Pro evropský trh je pneumatika k dispozici v rozměrech ráfků od 15 do 17 palců a v šířkách běhounu od 215 do 315 mm spolu s rychlostní třídou Q. Pro specifický trh v USA je pneumatika k dispozici v rozměrech od 28 do 35 palců a šířkách běhounu od 8,50 do 12,50 palců pro ráfky o průměru od 15 do 20 palců, vždy s rychlostní třídou Q.

Sanghoon Lee, prezident společnosti Hankook Tire Europe, k tomu dodal: „Jsme rádi, že můžeme milovníkům jízdy v terénu nabídnout účelnou pneumatiku, která je navržena tak, aby zvládla i ten nejtěžší terén, a přitom si vedla dobře i na běžných silnicích.“


Images by Hankook Tire Europe