Série Moto2 a Moto3 začínají, jaké novinky představil Dunlop?

Sezóny mistrovství světa 2021 pro série Moto2 a Moto3 začala na Grand Prix Barwa v Kataru, kde Dunlop zahájí svůj 12., resp. 10. ročník jako výhradní dodavatel pneumatik pro tyto dvě kategorie.

V rámci přípravy na budoucí sezónu týmy Moto2 a Moto3 nedávno absolvovaly třídenní test na mezinárodním okruhu Losail u katarského hlavního město Dauhá. To poskytlo týmům příležitost přivyknout si na novou řadu pneumatik Dunlop, které mají k dispozici, a inženýrům Dunlopu se seznámit s nováčky na obou šampionátech.

Moto2: Dvě nové směsi

V této sezóně střední třída Moto2 zahrnuje čtyři výrobce strojů, z nichž každý používá tříválcový motor o objemu 765 cm3 od společnosti Triumph. Během sezóny bude mít 30 jezdců v této kategorii řadu tří předních pneumatik Dunlop a pěti zadních pneumatik. Takto široká škála umožňuje společnosti Dunlop přizpůsobit pneumatiky charakteristikám každé trati a dává týmům příležitost uskutečňovat strategická rozhodnutí na základě aktuálního výkonu pneumatik. Z této řady budou mít týmy na každé akci přístup ke dvěma předním a dvěma zadním specifikacím.

Letos představí Dunlop dvě nové zadní specifikace. První je směs supersoft, která poskytuje maximální přilnavost na drahách typu stop-start, a druhá je asymetrická pneu s tvrdou i měkkou směsí s různými vlastnostmi na každé straně pneumatiky. To je vhodné pro Phillip Island a Sachsenring, dva okruhy, které vyvíjejí mnohem větší tlak na levou stranu pneumatiky než na pravou.

Stephen Bickley, Senior Race Engineer Dunlopu vysvětluje: „Trať jako Phillip Island nebo Sachsenring generuje hodně energie na levou stranu pneumatiky. Naše nová asymetrická zadní pneumatika má na levé straně tvrdší směs a na pravé straně měkčí směs, takže když se vše vybalancuje, obě strany vydrží celou délku závodu. Nová supersoftová pneumatika je pak určena pro tratě jako Red Bull Ring, Buriram a Motegi. Dříve mohla naše nejměkčí pneumatika na takových tratích vydržet téměř dvě délky závodní vzdálenosti, takže dávalo smysl vytvořit ještě větší přilnavost díky ještě měkčí směsi.“

V posledních dvou sezónách došlo k obrovskému zvýšení výkonu Moto2. A to i díky vývoji pneumatik Dunlop, včetně zavedení nové velikosti zadních pneumatik v roce 2019 a větší přední pneumatiky v roce 2020.

Bickley dodává: „Pokud se podíváte za poslední dva roky, zjistíte, kolik okruhových rekordů bylo v Moto2 překonáno. Nové rekordy závodů byly zaznamenány ve 20 případech a celkové historické rekordy padly 23krát. Vždy chceme pneumatiky neustále posunovat vpřed a vyvoj dvou nových zadních specifikací pro rok 2021 pomůže týmům na těch nejnáročnějších tratích v kalendáři pro následující sezónu.“

Vysoká úroveň konkurence v Moto3

Moto3 je lehká třída, ale souboje typu kolo na kolo produkují jedny z nekontaktnějších závodů v motoristickém sportu. Dvacet osm jezdců bude v této sezoně závodit na těchto motocyklech o objemu 250 ccm a s 10 různými vítězi v 15 závodech loňského roku je úroveň soutěže velmi vysoká.

Gary Purdy, servisní inženýr pro závody z firmy Dunlop vysvětluje: „Týmy jsou zvyklé na naše pneumatiky, rozumějí tomu, jak pracují, a my víme jak fungují. Týmům poskytujeme dvě přední a dvě zadní specifikace, které jsou k dispozici pro každý závod.“

Zbrusu nová sezóna před námi

Nadcházející sezóna poněkud znamená návrat k více normálnějšímu plánu pro týmy Moto2 a Moto3. Po loňském narušeném a zkráceném kalendáři, který byl zaměřen převážně na Evropu, se v současné době plánuje, že sezóna zahrne 19 závodů konaných od března do listopadu, ale přetrvávající potíže způsobené pandemií COVID-19 znamenají, že se celý běh soutěže musí připravit na neočekávané události ve světě, kde se pravidelně mění uzamčení a omezení hranic. Na tento víkend bude po Velké ceně Kataru v Barwě následovat další závod na středovýchodním okruhu Grand Prix v Dauhá ve dnech 2. – 4. Dubna. Obě kategorie budou závodit za pozdního odpoledne při západu slunce.

 

Images by Dunlop Europe / The Goodyear Tire & Rubber Company